Obchodní podmínky
Všeobecné smluvní podmínky společnosti RA 21 s.r.o.
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto Všeobecné smluvní podmínky (dále označovány jen jako „VSP“) jsou součástí Smlouvy o poskytování
služby RA LAW (dále jen jako „Smlouva“), uzavřené
prostřednictvím
sítě Internet mezi koncovým klientem (dále jen jako „Klient“) a obchodní společností RA 21 s.r.o., IČ 039 73
913, se sídlem Zapova 1559/18, Smíchov, 150 00 Praha 5,
zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod sp. zn. C 87521 (dále jen jako „Poskytovatel“;
Klient a Poskytovatel dále jen jako „Strany“).
1.2 Tyto VSP upravují pravidla a podmínky používání služby RA LAW, stejně jako vzájemná práva a povinnosti
vzniklá mezi Poskytovatelem služby RA LAW a Klientem v
souvislosti s uzavřením Smlouvy.
1.3 Služba je Klientovi poskytována po uzavření Smlouvy na základě objednávky Klienta (dále jen jako
„Objednávka“) s volbou příslušného režimu. Nedílnou součástí
Smlouvy
jsou i tyto VSP. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Klient uhradí Poskytovateli první platbu za Služby na
základě akceptované Objednávky, resp. akceptací Objednávky v
případě režimu Freemium.
1.4 Uzavřením Smlouvy Klient akceptuje práva a povinnosti plynoucí mu ze Smlouvy, z těchto VSP, z Objednávky
a z ceníku služby RA LAW zveřejněného Poskytovatelem
platného
a účinného ke dni uzavření Smlouvy, případně platného a účinného ke dni prodloužení platnosti a účinnosti
Smlouvy (dále jen jako „Ceník“).
1.5 Objednávka Služby probíhá elektronicky prostřednictvím objednávkového formuláře v síti Internet umístěného na internetové stránce Poskytovatele.
2. Poskytování služby RA LAW
2.1 Poskytovatel poskytuje službu RA LAW prostřednictvím jejího zpřístupnění na internetovém portálu
www.ralaw.cz určeném pro ukládání a správu dokumentů a
poskytování
souvisejících služeb Klientovi dle Ceníku (shora a dále jen „Služba“).
2.2 Volba režimu poskytovaných Služeb a rozsah souvisejících či navazujících Služeb včetně počtu objednaných
uživatelských účtů Klienta jsou definovány v Objednávce.
Objednávka je vytvořena v objednávkovém systému dle odst. 1.5 těchto VSP a je v ní uveden detailní přehled
jednotlivých objednaných Služeb z hlediska jejich obsahu,
ceny
a způsobu jejich aktivace.
2.3 Strany výslovně vylučují jakoukoliv odpovědnost Poskytovatele za škodu či jinou majetkovou nebo
nemajetkovou újmu vzniklou Klientovi v souvislosti s poskytováním
Služby v režimu Freemium. Strany se rovněž dohodly na tom, že pro účely užívání Služby v Režimu Freemium se
výslovně vylučuje použití ustanovení čl. 6. a odstavce 7.8
těchto VSP.
2.4 Poskytovatel si vyhrazuje možnost kdykoliv změnit funkčnosti režimu Freemium, a to i bez předchozího
oznámení Klientovi.
2.5 Pokud dojde ke změně VSP zahrnující změnu ceny a platebních podmínek za režim Freemium, tyto nově
stanovené povinnosti se nebudou vztahovat na Klienty, kteří
smlouvu
vypověděli a Služby užívají ve výpovědní době.
3. Doba trvání poskytování Služby
V případě, že ve Smlouvě není uvedena jiná doba jejího trvání, má se za to, že byla uzavřena v případě režimu Freemium na dobu neurčitou a v případě ostatních režimů na dobu určitou, přičemž doba trvání Smlouvy je potom stanovena v závislosti na výši platby za Službu provedené Klientem.
4. Cena za poskytování Služby
Služba režimu Freemium je bezplatná. U ostatních režimů Služby je Klient povinen za poskytování Služby Poskytovatelem platit Poskytovateli cenu, a to na základě daňových dokladů, které Klientovi Poskytovatel vystaví, se splatností nikoli kratší než 20 (dvacet) dnů ode dne vystavení daňových dokladů Poskytovatelem. Konkrétní cena za Službu je stanovena dle platného a účinného Ceníku; to nevylučuje odlišné ujednání Stran ohledně výše ceny (např. množstevní sleva, sleva za dlouhodobou spolupráci apod.).
5. Práva duševního vlastnictví a licenční ujednání
5.1 Klient bere na vědomí, že Poskytovateli náleží autorská práva ke Službě a případně i další práva
duševního vlastnictví ke Službě, popřípadě disponuje příslušnými
licenčními oprávněními ke Službě či její části.
5.2 Poskytovatel na základě Smlouvy a těchto VSP Klientovi uděluje nevýhradní licenci ke Službě, a to pro
jednoho nebo více uživatelů dle počtu uživatelských účtů
uvedených ve Smlouvě.
5.3 Klient není oprávněn udělovat či postoupit licenci podle předchozího odstavce třetí osobě bez písemného
souhlasu Poskytovatele. Klient rovněž není oprávněn Službu
pronajímat či jinak bezúplatně či úplatně zpřístupňovat třetím osobám bez písemného souhlasu Poskytovatele.
5.4 Klient není oprávněn nakládat se zdrojovým kódem Služby.
5.5 Klient není oprávněn Službu bez souhlasu Poskytovatele zpracovat ani zapracovat do počítačového programu
či software ani ji využívat jinak, než je předvídáno
Smlouvou
nebo těmito VSP.
5.6 Porušení některé povinnosti stanovené v odstavci 5.3, 5.4 a/nebo 5.5 představuje podstatné porušení
Smlouvy.
6. Platební podmínky
6.1 U Smlouvy je zúčtovacím obdobím období 1 (jednoho) nebo 12 (dvanácti) měsíců, a to v závislosti na
konkrétním ujednání mezi Poskytovatelem a Klientem obsaženém ve
Smlouvě.
6.2 Klient je vnitřním prostředím Služby automaticky upozorněn na blížící se konec doby poskytování Služby.
V případě následného uhrazení ceny Služby dle platebních
údajů
zaslaných Klientovi Poskytovatelem dochází k prodloužení doby poskytování Služby na příslušnou dobu v
závislosti na výši platby za Službu.
6.3 Pro případ prodlení Klienta s úhradou ceny za Službu náleží Poskytovateli za každý započatý den prodlení
smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % (slovy nula celá
pět
setin procenta) z dlužné částky. Je-li Klient v prodlení s úhradou účtované částky po dobu delší než 30
(třicet) dní, je Poskytovatel oprávněn pozastavit či omezit
poskytování Služby až do doby úplného zaplacení dlužné částky Klientem. Po dobu pozastavení nebo omezení
Služby trvá Klientova povinnost platit cenu za poskytování
Služby
dle příslušných daňových dokladů. Opakované prodlení, tedy takové prodlení, k němuž dojde po dobu trvání
Smlouvy alespoň dvakrát, s placením ceny za poskytování
Služby na
straně Klienta je považováno za podstatné porušení Smlouvy.
7. Práva a povinnosti Poskytovatele
7.1 Poskytovatel je oprávněn k provádění změn Služby nebo k rozšíření Služby. Pokud by byla provedena změna
Služby, která by způsobila podstatné zhoršení kvality
Služby,
je Klient oprávněn od Smlouvy odstoupit.
7.2 Poskytovatel se zavazuje učinit veškeré kroky k zajištění plné funkčnosti a dostupnosti Služby. Jestliže
Klient zjistí problémy s dostupností Služby, je povinen
tuto
skutečnost neprodleně oznámit Poskytovateli prostřednictvím e-mailu podpora@ralaw.cz nebo telefonicky na
číslo uvedené na webovém portálu Služby.
7.3 Klient bere na vědomí, že mohou nastat události mimo kontrolu Poskytovatele, které ovlivní funkčnost
Služby nebo její dostupnost (např. výpadek internetového
připojení na straně Klienta, živelné pohromy, kybernetické útoky atp.). Poskytovatel nenese jakoukoli
odpovědnost za škodu, která Klientovi vznikne v souvislosti s
takovými událostmi.
7.4 Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel může ze závažných důvodů Službu přestat dočasně
poskytovat. Oznámení o přerušení poskytování Služby je
Poskytovatel povinen Klientovi neprodleně učinit. Poskytovatel se v takovém případě zavazuje vytvořit
odpovídající provozní a bezpečnostní opatření, která budou
minimalizovat případnou nefunkčnost či nedostupnost Služby.
7.5 Poskytovatel se zavazuje neposkytnout data Klienta jakékoli třetí osobě. Poskytovatel není oprávněn data
Klienta editovat, cenzurovat ani monitorovat.
Poskytovatel
bere na vědomí, že Klientova data mohou (a zpravidla také budou) předmětem advokátní mlčenlivosti a vyžadují
zvýšenou míru ochrany. Klient bere na vědomí a souhlasí s
tím, že jeho jsou uložena v Tier IV datacentru na území České republiky.
7.6 Po ukončení Smlouvy má Klient právo požádat písemnou formou Poskytovatele o odstranění všech dat Klienta
ze všech úložišť Poskytovatele. Klient má po ukončení
Smlouvy
rovněž nárok na umožnění náhledu dat Klienta uložených prostřednictvím Služby; to neplatí, pokud požádal
Poskytovatele o odstranění všech svých dat podle věty první
tohoto bodu 7.6.
7.7 Poskytovatel se zavazuje zajistit ohledně právního vztahu vzniklého v souvislosti se Smlouvou a s těmito
VSP mlčenlivost svých zaměstnanců a případných smluvních
partnerů Poskytovatele.
7.8 Celková dostupnost Služby činí 99.3 % měsíčně.
7.9 Poskytovatel si v souladu s § 1752 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku vyhrazuje možnost
kdykoliv tyto VSP a/nebo Ceník změnit. Poskytovatel je v
takovém případě povinen oznámit Klientovi změnu VSP/Ceníku písemně alespoň formou e-mailu, a to nejpozději 3
dny před jejich změnou. Klient má v takovém případě vždy
právo
z tohoto Smlouvu vypovědět dle odst. 11.4 těchto VSP.
8. Práva a povinnosti Klienta
8.1 Klient se zavazuje používat Službu pouze k účelu, který je definovaný v Objednávce a Smlouvě, a to
takovým způsobem, aby takové používání nebylo v rozporu s
obecně
závaznými právními předpisy.
8.2 Pro zpřístupnění Služby může Poskytovatel vyžádat od Klienta sdělení některých identifikačních údajů či
doplňujících informací. Klient se zavazuje tyto údaje či
informace Poskytovateli bez zbytečného prodlení poskytnout.
8.3 Klient se zavazuje na požádání Poskytovatele poskytnout nezbytnou součinnost při odstraňování
nefunkčnosti Služby či při provádění úprav Služby.
8.4 Klient se zavazuje používat Službu pouze prostřednictvím rozhraní vytvořeného Poskytovatelem.
8.5 Klient se zavazuje, že nebude nahrávat, zasílat nebo jinak ukládat do prostředí Služby obsah, který by
mohl obsahovat virus nebo jiné soubory a programy, které by
mohly zničit, poškodit nebo limitovat funkcionalitu zařízení Poskytovatele nebo ovlivnit dostupnost dat
ostatních Klientů. Dále není Klient oprávněn nahrávat obsah,
jehož
držení nebo šíření je ilegální, obsah, který je předmětem autorského práva či jiných oblastí práva duševního
vlastnictví, rozesílat prostřednictvím Služby nevyžádanou
poštu nebo se pokoušet získat přístup k Službě prostřednictvím využití údajů jiného Klienta. Klient se
zavazuje, že bude nahrávat, zasílat nebo ukládat do prostředí
Služby pouze takový obsah, který je v souladu s obecně závaznými předpisy České republiky. Porušení některé
z těchto povinností zakládá podstatné porušení Smlouvy a
právo
Poskytovatele od této Smlouvy odstoupit.
9. Uživatelské účty Klienta
9.1 Klient může založit více uživatelských účtů Klienta sloužících k zajištění přístupu ke Službě. Tyto účty
jsou registrovány na Klienta.
9.2 Každý uživatel
Klienta obdrží za účelem umožnění přístupu ke Službě unikátní uživatelský účet a heslo. Sdílení
uživatelských účtů není povoleno. Klient však může kdykoli převést
nepoužívaný uživatelský účet na jiného uživatele Klienta.
10. Správa účtu Klienta
10.1 Každý Klient může zvolit jeden nebo více uživatelských účtů, které ponesou práva správce účtu Klienta
(dále jen jako „Správce“). Při založení Služby na
internetovém
portálu Služby se Správcem stane uživatel, jehož jméno a příjmení jsou vyplněny v registračním formuláři.
Správce je oprávněn:
a) přidávat, upravovat a odebírat uživatelské účty Klienta,
b) zvolit jiný uživatelský účet Klienta, který se stane Správcem.
10.2 Klient nese plnou odpovědnost za používání Služby ostatními uživateli Klienta, za akce provedené těmito
uživateli i za veškerá data nahraná na účtu Klienta.
Klient
je povinen zajistit, aby se všichni jeho uživatelé řídili těmito VSP a Smlouvou. V případě, že některý z
uživatelů Klienta poruší některé z ustanovení těchto VSP nebo
Smlouvy, považuje se takové porušení za porušení způsobené Klientem.
11. Ukončení Smlouvy
11.1 Smluvní vztah založený Smlouvou může být ukončen:
a) odstoupením jedné ze Stran od Smlouvy,
b) uplynutím doby, na kterou byla Smlouva sjednána,
c) výpovědí Smlouvy jednou ze Stran,
d) dohodou Stran.
11.2 Smlouvu může Klient vypovědět kdykoli v průběhu doby, kdy mu je Služba poskytována. Již zaplacená
částka za poskytnutí Služby propadá Poskytovateli bez nároku na
její částečné či úplné vrácení Poskytovatelem.
11.3 V případě výpovědi Klienta činí výpovědní doba 3 (tři) měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního
měsíce následujícího po měsíci, v němž došlo k doručení
výpovědi Klienta Poskytovateli.
11.4 Klient je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že dojde k podstatným změnám VSP či Smlouvy, pro
které nelze na Klientovi spravedlivě požadovat, aby ve
smluvním
vztahu založeném Smlouvou pokračoval. Klient je povinen učinit odstoupení od Smlouvy vůči Poskytovateli
písemně ve lhůtě 1 měsíce ode dne, kdy došlo ke změně VSP či
Smlouvy ze strany Poskytovatele. Odstoupení je účinné dnem následujícím po dni doručení oznámení o
odstoupení Poskytovateli.
11.5 Poruší-li Klient podstatným způsobem své povinnosti vyplývající z těchto VSP nebo Smlouvy či je
porušuje opakovaně a neodstraní-li takovéto podstatné nebo
takováto
opakovaná porušení do 14 (čtrnácti) dnů ode dne odeslání upozornění Poskytovatelem formou doporučeného
dopisu nebo e-mailové výzvy, je Poskytovatel oprávněn od
Smlouvy
odstoupit. Odstoupení je účinné dnem následujícím po doručení oznámení o odstoupení Klientovi. Nakládání s
již uhrazenými prostředky za poskytování Služby se v
takovém
případě řídí podle bodu 11.2.
11.6 V případě, že Klient porušil své povinnosti vyplývající z těchto VSP nebo Smlouvy zvlášť závažným
způsobem, je Poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit a
ukončit
poskytování Služby s okamžitou účinností po zjištění takového porušení. Nakládání s již uhrazenými
prostředky za poskytování Služby se v takovém případě řídí podle
bodu
11.2.
11.7 Poskytovatel je oprávněn vypovědět Smlouvu bez udání důvodu s výpovědní dobou v délce trvání 1
(jednoho) měsíce, která počíná běžet prvním dnem kalendářního
měsíce
následujícího po měsíci, v němž došlo k doručení výpovědi Poskytovatele Klientovi. V případě, že Smlouva
nebyla ukončena z důvodu podle bodu 11.5 a/nebo 11.6, vrátí
Poskytovatel Klientovi dosud zaplacené částky za poskytnutí Služby v jejich poměrné výši.
12. Omezení odpovědnosti za škodu
12.1 Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel není odpovědný za případný ušlý zisk, ztrátu
tržeb, ztrátu dat (s výjimkou ustanovení odst. 7.5.) těchto
VSP), finanční ani nepřímé, zvláštní či následné škody vzniklé Klientovi v důsledku využívání Služby. Strany
sjednaly, že maximální výše náhrady škody je limitována
částkou odpovídající celkové výši uhrazené částky za poskytnuté Služby v předcházejícím kalendářním roce,
popřípadě v aktuálním kalendářním roce, a to podle toho,
která z
těchto možností je pro Klienta příznivější.
12.2 Klient bere uzavřením Smlouvy na vědomí, že z výjimečných důvodů může dojít ke krátkodobé nedostupnosti
Služby vlivem okolností mimo sféru vlivu Poskytovatele
(např.
z důvodu výpadku internetového připojení). Klient prohlašuje, že pro takový případ veškerá data uložená v
rámci Služby eviduje rovněž i v jiném datovém úložišti.
13. Zásady zpracování osobních údajů Klienta a udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů Klienta Poskytovatelem
13.1 Klient bere na vědomí, že Poskytovatel je správcem osobních údajů registrovaným u Úřadu pro ochranu
osobních údajů.
13.2 Odesláním Objednávky souhlasí Klient s tím, aby Poskytovatel zpracovával osobní údaje Klienta dle
tohoto článku 13., a to konkrétně v rozsahu: jména, příjmení,
popřípadě obchodní firmy, adresy trvalého bydliště, místa podnikání či sídla Klienta, telefonního spojení,
e-mailového spojení, informací týkajících se rozsahu
užívání
Služby Klientem, IP adresy. Tyto údaje budou zpracovány výlučně Poskytovatelem či jeho zaměstnanci, přičemž
souhlas podle tohoto odstavce udílí Klient na dobu
neurčitou.
Po ukončení poskytování Služby bude Poskytovatel uchovávat osobní údaje a informace o Klientovi pouze v
rozsahu, v jakém je povinen plnit požadavky stanovené obecně
závaznými právními předpisy. Klient souhlasí se shromažďováním svých osobních údajů Poskytovatelem, a to za
podmínek a v rozsahu stanoveném tímto odstavcem.
13.3 Osobní údaje poskytnuté Klientem budou Poskytovatelem zpracovány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb.,
o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Klient
je oprávněn k přístupu ke svým osobním údajům a případně k opravě těchto údajů ve smyslu zákona o ochraně
osobních údajů.
13.4 Informace a osobní údaje týkající se Klienta dle tohoto článku jsou Poskytovatelem shromažďovány a
zpracovávány za účelem zkvalitňování poskytování Služby a za
účelem zajištění řádného plnění povinností Poskytovatele souvisejících s poskytováním Služby.
13.5 Komunikace v souvislosti s poskytováním Služby bude probíhat prostřednictvím šifrovaného protokolu SSL;
Klient tuto informaci bere na vědomí a prohlašuje, že
tento
způsob zajištění jeho osobních údajů považuje za dostatečný.
13.6 Osobní údaje, k jejichž poskytnutí udělil Klient souhlas, nebudou poskytnuty třetím osobám vyjma
zaměstnanců Poskytovatele, v souvislosti s poskytováním Služby a
v
souladu s tímto článkem.
13.7 Klient má ve smyslu § 12 zákona o ochraně osobních údajů právo na sdělení účelu zpracování jeho
osobních údajů, informaci o zpracovávaných osobních údajích,
povaze
jejich automatického zpracování a o příjemci osobních údajů. Klient bere na vědomí, že Poskytovatel má právo
za poskytnutí takové informace požadovat přiměřenou
úhradu
nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
13.8 Klient má ve smyslu § 21 zákona o ochraně osobních údajů právo požádat Poskytovatele o vysvětlení,
pokud se domnívá, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány v
rozporu
se zákonem nebo s ochranou jeho soukromého a osobního života; stejně tak je Klient oprávněn v takovém
případě požadovat, aby Poskytovatel odstranil takto vzniklý
stav.
13.9 Klient bere uzavřením Smlouvy na vědomí, že z výjimečných důvodů může dojít ke krátkodobé nedostupnosti
Služby vlivem okolností mimo sféru vlivu Poskytovatele
(např.
z důvodu výpadku internetového připojení).
14. Informace o zpracování osobních údajů
14.1. Poskytovatel ve smyslu GDPR zastává dvojí roli. Roli správce (ve vztahu k osobním údajům Zákazníka a
jeho zástupců) a zpracovatele (ve vztahu k datům
Zákazníka).
14.2. Poskytovatel, jako správce, informuje Zákazníka o zpracování jeho identifikačních a kontaktních
osobních údajů (vč. osobních údajů jeho zástupců):
a, Účel zpracování: Poskytovatel zpracovává a uchovává za podmínek a v mezích stanovených platnou právní
úpravou osobní údaje Zákazníka za účelem plnění Smlouvy (dále
„Účel zpracování“).
b, Právním základem zpracování je nezbytnost zpracování pro splnění Smlouvy, dále zákonná povinnost
Poskytovatele a jeho oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. b), c) a
f)
GDPR).
c, Doba zpracování: Osobní údaje Zákazníka jsou zpracovávány nejvýše po dobu nezbytně nutnou pro naplnění
Účelu zpracování, tj. vždy minimálně po dobu trvání Smlouvy,
a
dále pak po dobu, po kterou je správce povinen/oprávněn údaje uchovávat dle obecně závazných právních
předpisů. O změnách poskytnutých údajů se Zákazník zavazuje
Poskytovatele informovat bez zbytečného odkladu.
d, Poskytnutí osobních údajů Zákazníkem je založené na smluvním požadavku, přičemž jejich neposkytnutí
znamená překážku pro uzavření a plnění Smlouvy.
Práva Zákazníka jako subjektu údajů:
- právo na informace o zpracování svých osobních údajů;
- právo přístupu ke svým osobním údajům;
- právo požadovat po Poskytovateli opravu, výmaz, omezení zpracování svých osobních údajů;
- právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů;
- právo na získání svých osobních údajů (na jejich přenositelnost); a
- právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
- Kontaktní údaje Poskytovatele jako správce ve věci ochrany osobních údajů Zákazníků: e-mail:
info@ralaw.cz.
15. Ujednání o právech a povinnostech Poskytovatele a Zákazníka při zpracování osobních údajů třetích osob
15.1. Údaje třetích osob, ať už klientů Zákazníka nebo jiných osob (dále „Subjekt údajů“), které Zákazník v
rámci využívání RA LAW předává Poskytovateli, jsou
Poskytovatelem zabezpečeny dle současných technologických možností, přičemž dokumenty uložené Zákazníkem
jsou šifrovány a Poskytovatel nemá k jejich obsahu přístup.
Poskytovatel však přesto ve smyslu GDPR zpracovává osobní údaje Subjektů údajů, přičemž vůči nim vystupuje
jako zpracovatel a Zákazník jako správce jejich osobních
údajů.
Tento článek 15 VSP proto upravuje práva a povinnosti smluvních stran při zpracování osobních údajů zejména
ve smyslu čl. 28 GDPR.
15.2. Po dobu účinnosti Smlouvy bude Poskytovatel pro účely zajištění provozu RA LAW pro Zákazníka a dalších
činností dle Smlouvy zpracovávat osobní údaje Subjektů
údajů
v následujícím rozsahu:
osobní údaje:
identifikační údaje (jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, titul),
kontaktní údaje (adresa bydliště, e-mail, telefon),
údaje související s profesním i osobním životem (vzdělání, zaměstnání, rodinný stav a rodinná situace,
finanční situace, bankovní účet),
údaje týkající se soudních a jiných sporů (údaje o probíhajících/ukončených/hrozících
soudních/exekučních/správních řízeních), osobní údaje:
a další obdobné kategorie osobních údajů výslovně neuvedené; a
zvláštní kategorie osobních údajů (údaje o případných trestních řízeních a trestních věcech, o
rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženském
vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, a zpracování genetických údajů, biometrických
údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a
údajů o
zdravotním stavu či o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby).
15.3. Poskytovatel je povinen řídit se pokyny Zákazníka a osobní údaje zpracovávat pouze pro účely a v
rozsahu nezbytném pro výkon činností dle Smlouvy.
15.4. Poskytovatel se zavazuje nesdružovat osobní údaje, které byly získány k jiným účelům.
15.5. V případě ukončení Smlouvy je Poskytovatel povinen Zákazníkovi vydat veškeré osobní údaje Subjektů
údajů nebo je na pokyn Zákazníka vymazat.
15.6. Poskytovatel se zavazuje v rámci svých možností poskytovat Zákazníkovi součinnost pro plnění
povinnosti správce osobních údajů.
15.7. Smluvní strany se zavazují, že bude-li to třeba, poskytnou si vzájemně veškerou součinnost při
zajišťování plnění povinností, zejména podle čl. 32 až 36 GDPR.
15.8. Pokud Poskytovatel zjistí porušení zabezpečení osobních údajů Subjektů údajů, je povinen to bez
zbytečného odkladu ohlásit Zákazníkovi na kontaktní e-mail.
Informace o porušení zabezpečení musí obsahovat, pokud je to možné:
popis události, jejích okolností a předpokládané příčiny (nejlépe rovněž počet dokumentů / nosičů / zařízení
zasažených incidentem a počet osob, kterých se incident
může
týkat);
čas výskytu události;
zdroj informací o události;
uvedení jiných osob, které mohou mít informace o události, včetně pověřence;
popis pravděpodobných důsledků porušení zabezpečení osobních údajů;
popis opatření, která Poskytovatel přijal nebo navrhl k přijetí s cílem vyřešit dané porušení zabezpečení
osobních údajů, včetně případných opatření ke zmírnění
možných
nepříznivých dopadů.
15.9. Veškerá komunikace v rámci Služby je šifrována protokolem SSL. Zákazník tímto stvrzuje, že tuto metodu
šifrování považuje za dostatečně bezpečnou.
16. Závěrečná ustanovení
16.1 Strany se zavazují zachovávat mlčenlivost ohledně všech informací souvisejících s plněním Smlouvy.
16.2 Práva vzniklá Klientovi ze Smlouvy a těchto VSP mohou být postoupena pouze s předchozím písemným
souhlasem Poskytovatele.
16.3 Pro vyloučení všech pochybností Strany výslovně potvrzují, že jsou podnikateli a uzavřely Smlouvu v
rámci své podnikatelské činnosti, čímž je vyloučeno použití
ustanovení § 1793 či § 1796 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
16.4 V případě kolize některého ustanovení těchto VSP a některého ustanovení všeobecných obchodních podmínek
Klienta Strany sjednaly, že v takovém případě se uplatní
příslušné ustanovení těchto VSP.
16.5 Pokud se některé ustanovení Smlouvy či VSP ukáže být neplatným, nevymahatelným nebo neúčinným, není tím
dotčena platnost, vymahatelnost nebo účinnost ostatních
ustanovení Smlouvy či VSP. Strany jsou v takovém případě povinny nahradit neplatné, nevymahatelné nebo
neúčinné ustanovení tak, aby nahrazené ustanovení odpovídalo
původně zamýšlenému účelu Smlouvy či VSP.
16.6 Tyto VSP nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 5. 2018.